יום שישי, 29 ביולי 2011

סולידאריתת

הבונדליגה השניה נפתחה מוקדם, מוקדם מדי, מבלי שרבים מאיתנו התאוששו מתלאות העונה הקודמת, המתישה כל-כך. השנה, כך נראה, הבונדסליגה השניה מעניינת בהרבה מזו הראשונה, לפחות עבור האוהדים: לקבוצות כמו האנזה רוסטוק, סט פאולי, דינאמו דרדזן, איינטרכט פרנקפורט יש קהל שלא רואה ממטר אף אחד מן הקהלים של קבוצות הליגה הראשונה. קהלים של קבוצות כמו אנרגי קוטבוס, ארצגריבה אוו'ה, אוניון ברלין, עם ההקשרים הפוליטיים הימניים שלהם, מוסיפים עוד יותר שמן למה שהולכת להיות השנה מדורת הכדורגל הלוהטת ביותר באירופה. 

המשחק של סט פאולי בפרנקפורט מול איינטרכט סומן כבר בסוף העונה שעברה כבעל סיכון גבוה, אף-על-פי שאולטראס פרנקפורט אינו מזוהה פוליטית ורבים מחבריו משתייכים לסצנת האנטיפה בעיר. בכל זאת, מדובר בארגון האולטראס הטוב ביותר בגרמניה, וככזה, כל מי שקורא תגר על התואר הזה צריך להיות מושם במקומו. אולטראס סט פאולי בהחלט עונה להגדרה. פרנקפורט עצמה היא עיר מעניינת: מצד אחד המרכז הפיננסי של אירופה, מצד שני העיר עם אחוז המהגרים הכי גבוה בגרמניה, ובאמצע, המון "אסיס", שזה מונח הסלנג הגרמניה ל"א-סוציאל", ובתרגום לעברית: ערסים. זה אפילו נשמע דומה. 

העימות הזה, כאמור, הבטיח רבות, אלא שלהתאחדות הכדורגל הגרמנית היו תוכניות אחרות. פריצת אולטראס פרנקפורט לכר הדשא בסוף העונה שעברה גרר איתו עונש לעונה הנוכחית. להזכירכם:



בית הדין של ההתאחדות קבע כי יציע האולטראס של פרנקפורט יישאר סגור ורק 16,500 אוהדים יורשו להיכנס למשחק הבית הראשון של איינטרכט: 13,000 מקומיים, ו- 3,500 אוהדי האורחת. רצה הגורל והקבוצה הראשונה שזכתה להתארח בפרנקפורט בעונה הנוכחית היא סט פאולי, שרק שבוע לפני-כן נאלצה לנדוד למשחק רדיוס בלובק, איצטדיון עם תכולה של 13,000 מקומות, גם היא, בשל עונש שהיא סוחבת מן העונה הקודמת:


בצעד לא נדיר של סולידאריות עם הקהל של איינטרכט, וכמחאה על מדיניות הענישה הקולקטיבית של התאחדות הכדורגל הגרמנית, החליטו באולטראס סט פאולי להימנע מעידוד מאורגן במהלך המשחק בפרנקפורט. הודעה בעניין נמסרה כמה ימים קודם לכן לשחקנים שהביעו אף-הם את תמיכתם. המשחק אם-כן, היה אמור להיות להתנהל באווירת בית קברות, ונראה היה שהעוקץ הטמון במפגש בין שני ארגוני אולטראס חזקים כל-כך נוטרל.

אלא שכמו תמיד, לאלה היושבים במשרדים המפוארים ומקבלים החלטות עבור קהלים עצומים, אין חיבור למציאות ברמת השטח. לאולטראס סט פאולי היה ברור שכשאולטראס וחוליגנים מקומיים לא יכולים להיכנס למקום הקבוע שלהם, הם ינסו להסתנן ליציע הקבוצה האורחת. לכן, ממשחק שלכאורה היה נטול סיכון, ההפכה האווירה שמחוץ לאיצטדיון למתוחה במיוחד.

באופן די מפתיע, דווקא משטרת פרנקפורט היטיבה לקרוא את המצב. השוטרים, כמו האוהדים, פועלים ברמת בשטח, ברמת היציע, ומבינים את ההשלכות של החלטות ההתאחדות טוב בהרבה מאלה שמקבלים אותן. המשטרה מנעה כניסה של חבורת חוליגאנים מקומיים ליציע האורחים, ודי מהר במהלך המשחק הצליחו השוטרים לאתר את האולטראס של פרנקפורט בתוך היציע החום, לבודד אותו במעלה היציע, ולחצוץ בין הצדדים. השעמום, אם כן, נותר על כנו, וסט פאולי, כמו סט פאולי, שוב השמיטה ניצחון בדקות הסיום. המשך ישיר לעונה הקודמת.

בסוף המשחק התלוויתי לאולטראס סט פאולי בצעידה לאוטובוסים. נפרדנו ועשיתי את דרכי לרכב של פ', בו איכסנתי את התיק שלי. דקות רבות מאוחר יותר בעודי מנסה למצוא את הדרך לתחנת ה- S-BAHN, אני מוצא את עצמי צועד לבד בחורשה חשוכה לגמרי. משום מה, כל האיצטדיונים החדשים בגרמניה ממוקמים בתוך חורשות או פארקים אפלים, כאלה שפשוט מזמינים קרבות רחוב. לפתע אני מזהה כעשר דמויות ענק לובשות שחור מתקדמות לכיוון שלי. גם כשהבנתי שמדובר בשוטרים, משהו מן החשש, אתם יודעים, נשאר שם. 


תגובה 1:

  1. רק עכשיו גיליתי אתה הבלוג הזה. מאוד מעניין ואמשיך לעקוב! ישר כח

    השבמחק