יום שלישי, 29 בינואר 2013

הערות שוליים

אהלן,
חשבתי לחלוק עמכם כמה נושאים שצצו להם פתאום או שהצטברו לאט לאט ושקשורים כולם לאופי ולסדר היום של הבלוג הזה. אשתדל לעשות את זה קצר:

1. את הכתיבה בבלוג התחלתי לפני כשנתיים מכיוון שקיבלתי הרבה חיזוקים מאנשים ברשימת התפוצה האישית שלי שחשבו שהטקסטים האלה יהיו מעניינים גם לרבים אחרים. אני שמח שהם לא טעו, ושלכל פוסט בבלוג יש בממוצע למעלה מ- 1000 קוראים. זה לא הרבה, אבל ביחס לתפקיד המשני שנוטל הכדורגל בתרבות הישראלית, זה גם לא מעט. אז תודה לכם.

2. אני לא מפיק מהבלוג שום רווח, פרט לעובדה שהכתיבה בו מסייעת לי לחשוב שוב ושוב על אירועים בהם אני נוכח ושחשובים עבור המטרה לשמה "התכנסתי": עבודת הדוקטורט שלי בנושא. אולי בעתיד, אם תהינה הצעות מעניינות, אשקול להעביר את הבלוג לבמה מרכזית יותר.

3. השבוע נאלצתי לראשונה להפעיל את מנגנון סינון התגובות של מערכת הבלוג. הסיבה לכך היתה תגובה של מי שלא אהב את ההשוואה בין המפלגה הנאצית בגרמניה, ה- npd, למפלגת עוצמה לישראל. הבלוג הזה תפס עם הזמן כיוון פוליטי ברור ואני לא מחביא אותו אף-פעם. מבחינתי, הוא כאן כדי לשרת אוהדי כדורגל, אנתרופולוגים, סוציולוגים וגם את תומכי המאבק האנטי-פאשיסטי. הבלוג לא יהיה במה להתנצחויות עם בבוני ימין קיצוני. עם אנשים כאלה לא מדברים, באנשים כאלה נלחמים, בכל הכוח. שירי הלל לבן-ארי וחבורתו אפשר להמשיך לכתוב בטוקבקים של one או של ynet, לא כאן. מי שזקוק להבהרות מדוע, מוזמן לעיין שוב בפוסט החשוב הזה.

4. בסופ"ש הקרוב יתפרסם בבלוג פוסט אורח ממאורע חשוב שלי לא התאפשר להגיע אליו. זו הזדמנות טובה להזמין אתכם לכתוב על חוויות כדורגל שלכם, כאלה הקשורות בתרבות אהדה או בהבטים פוליטיים שלה. אני לא מבטיח לפרסם כל טקסט, אבל אלה שייצמדו לקו ולסגנון של הבלוג ימצאו בו אכסנייה נעימה. 

5. בעוד שפוסטים בבלוג מבוססים כמעט תמיד על חוויה אישית שלי, סיפורים קטנים יותר מתפרסמים בעמוד הפייסבוק של הבלוג. מי שעוד לא שם, מוזמן:
https://www.facebook.com/fussballogie

6. דרך נוספת לקחת חלק בבלוג ולקדם את תרבות האהדה בארץ היא להפיץ את דברו בפורומים בהם אתם הקוראים לוקחים חלק. החיכוך והחשיפה לתרבויות אוהדים מגוונות ומפותחות יותר יכול רק לסייע לזו שבישראל.

אחלה יום ותודה,

רועי

נ.ב.
הפניה בפוסט הזה ובדרך-כלל בבלוג כולו היא בלשון זכר. עם הקוראות סליחה. אני חושב שאחת מנקודות החולשה הגדולות ביותר של תרבות האהדה בארץ היא התפקיד השולי עד לא קיים שלוקחות בו נשים, ואני מבטיח לנסות ולהביא גם סיפורים הקשורים ביחסי מגדר ביציעים בהם אני מבקר. 

13 תגובות:

  1. תודה רועי על הבלוג. נחשפתי אליו לפני כמה ימים והספקתי לקרוא את כל הפוסטים בהנאה רבה. מחזק את ידך בעניין הקיצונים משלנו.

    חיים

    השבמחק
  2. אחלה יום בחזרה.

    מה זה סיפורים קטנים יותר, סתם למאותגרי פייסבוק?

    השבמחק
    תשובות
    1. מדובר בעיקר בכל מיני אנקדוטות וסיפורים שמתפרסמים בתקשורת או בקרב אוהדים, ושאין לי קרבה מספקת כדי לכתוב עליהם פוסטים.

      מחק
  3. תשובות
    1. זה בעיקר הרגליים. יציעי עמידה אתה יודע...
      תודה :)

      מחק
  4. תודה על החוויות והזמן.
    הקשר בין תרבות אהדת הכדורגל לאנתרופולוגיה וסוציולוגיה חשוב, בישראל ובעולם. כבוד.

    השבמחק
    תשובות
    1. מסכים כמובן עם הקביעה ומודה על התמיכה :)

      מחק
  5. רועי, תודה רבה על הבלוג. אני לא מכיר עוד בלוגים שכותבים על כדורגל בכזאת רמה של עומק ובכזאת איכות של כתיבה.

    עשיתי טיול כדורגל בגרמניה השנה, ובזכות הידע שצברתי מהבלוג נהניתי ממנו הרבה יותר מסתם טיול. בהשראתך אפילו קניתי כרטיסים מספסר למשחק של יוניון ברלין (אני חייב לציין לטובה גם את הספסרים בגרמניה. הם זולים ואמינים).





    השבמחק
    תשובות
    1. שמח שהסתדר לך באוניון. אווירה נהדרת, אה?
      תודה על המחמאות!

      מחק
  6. בהחלט, האווירה באוניון היא אחת המיוחדת ביותר שראיתי בכדורגל, עם שלושת יציעי העמידה ובלי המסחור שיש בכל כך הרבה אצטדיונים בגרמניה. עד היום אני מפזם לפעמים בהתרגשות את
    ...FC Union, unsre liebe, unsre mannschaft

    אני מדרג את אוהדי אוניון במקום השני בגרמניה, אחרי אוהדי דינמו דרזדן וקצת לפני בורוסיה דורטמונד (לא כולל רוסטוק, שלא הגעתי אליה). למרבה הצער זה אומר שהעידוד הכי טוב שייך דווקא לאוהדים ימניים, או כאלה שיש ביניהם גורמים ימניים. לעומתם, האוהדים השמאלנים של סט פאולי ואיינטרכט פרנקפורט היו אכזבה קשה.

    השבמחק
  7. אשמח אם תוכל באמת לפרסם מתישהו פוסט על המעורבות של נשים בארגוני האולטראס הגרמנים. זו תופעה די יחודית לגרמניה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אהלן!
      זה לגמרי בראש סדר העדיפויות שלי ואני מבטיח כשאשר יהיה מספיק חומר מעניין יהיה פוסט בעניין.
      שבת שלום

      מחק